top of page

Imaválasz és bizonyság

Frissítve: 2022. aug. 1.

Ezt eleinte nem akartam megosztani, mert magánjellegű információkat is tartalmaz velem kapcsolatban, az ilyesmit pedig nem tenném ki a nyilvánosság elé, legyen az kicsi vagy nagy, de aztán rájöttem, hogy nagyon egyszerűen meg lehet oldani a dolgot: egyszerűen nem mondok el minden részletet:)! És egyébként is hogyan hallgathatnék? Majd biztos megtartom magamnak az Úr értem való tettét ahelyett, hogy másokat is építenék vele, na még mit nem:)!

Annyi tehát a lényeg, hogy volt egy eldöntendő kérdésem, mondhatni egy élethelyzet, amiben nem voltam biztos, hogy hogyan kéne döntenem. Legfőképp azért is volt fogós ez a kérdés, mert ugye az idők végén vagyunk, de nem tudni, hogy mennyire. Nyilván fenntartom, hogy akármikor megtörténhet az elragadtatás, de nem tudhatom, hogy percek, órák vagy napok vannak hátra, esetleg hetek, hónapok (...), netán évek (csak azt ne!!!:)) De komolyra fordítva: nyilván akkor legyen meg, amikor Isten mondja, mert az tökéletes lesz, mindenesetre a hívő a jeleket látva mégiscsak eltöpreng, hogy mennyi idő van még? Mit kezdjek az életemmel, hogy éljem? Hogyan hozzam a döntéseket? Mert nyilván máshogy éli az életét az ember, ha úgy gondolja, hogy még az unokáit is látni fogja, máshogy él az ember, ha úgy véli, hogy már egy év sincs hátra az elragadtatásig, és ugye elhelyezkedhetünk a két véglet közt is. Akárhogy is legyen, nekem már érlelődött egy döntés, amit meg kellett hoznom, és a döntésre elég vastag befolyással lett volna az infó, hogy mennyi időm lehet még itt hátra? Persze egy ilyen információ akármilyen döntésre hatással lehet, én mindenesetre a kérdésen való töprengés közben azon morfondíroztam, hogy vajon melyik döntés lenne hasznosabb Isten országa számára, illetve rossz-e Isten szemében, ha így vagy úgy döntök? És mivel Isten tudja a választ a kérdésemre, ezért a legokosabbnak az tűnt, hogy Tőle kell megkérdezzem. Aki ezt olvasván most elmebetegnek gondolna, az keresse vissza nyugodtan az első természetfeletti élményemmel kapcsolatos bejegyzésemet, ha akarja, mindenesetre életem során már többször megtapasztaltam, hogy Isten teljesen konkrét és félreérthetetlen módon válaszolt, amikor Hozzá fordultam, így az én esetemben egy ilyen gondolat egyáltalán nem őrültség. És ezzel nem a saját személyemet emelem fel, jobbnak sem tartom magam senkinél, ez a lehetőség bárki számára adott, aki újjászületett hívő és Istenhez tartozik, másoknak is ugyanúgy válaszolhat, mint nekem, akár gyakrabban és hatalmasabban is.

Januárban volt, hogy nagyon gondolkodtam ezen a dolgon, és úgy döntöttem, hogy megadom a módját és nem egyetlen alkalommal teszem fel a kérdést, hanem kitartóan keresni fogom az Urat és az egész rákövetkező hónapot rászánom arra, hogy minden egyes nap megkérdezem és minden egyes nap valamilyen más módon várok majd választ. Olyan ez, mint a sokat emlegetett gedeoni példa a Bírák könyvéből, csak ezt ki akartam terjeszteni egy egész hónapra. Nyilván Isten egyből is tud válaszolni, de talán arról is szólt ez az egész, hogy a saját kitartásomat növeljem, amivel természetesen a kettőnk kapcsolatát is tovább szerettem volna erősíteni, tehát az Úr és a köztem lévő kapcsolatot. Elhatároztam tehát, hogy a februári hónapot ilyen tekintetben odaszánom és minden nap valamilyen más jelzést kérek válasz esetén. Mint ahogy azt mondtam, magát a kérdést itt konkrétan nem árulom el, mindenesetre arról szólt, hogy hogyan döntsek benne, tehát mi lenne a helyes? Megtegyem ezt a dolgot vagy sem? Pontosabban úgy fogalmaztam meg, hogy a kérdés az elkövetkező három hónapra szólt, tehát március, április és május folyamán elkezdjek-e foglalkozni ezzel a dologgal, vagy ne tegyem, illetve nincs jelentősége, nem számít. Azért hagytam ennyi szabadságot a második lehetőségre, mert arra gondoltam, hogy talán túl direkt lenne, illetve ha mondjuk később valaki megkérdezte volna, hogy hogyan állok ezzel a dologgal, akkor nem akartam azt mondani, hogy "Á, Isten azt mondta, hogy ne tegyem", mert ez így önmagában totál hülyén hangzik és nem biztos, hogy mások megvárják a teljes magyarázatot. Tehát akkor egyes válasz: "Igen, mindenképp", kettes válasz: "Nem számít, nincs jelentősége, ha akarod, tedd, de nem lényeges".

Február 1-én el is kezdtem, aki olvasta a fentebb említett bejegyzést, az nagyjából sejtheti, hogy kb. milyen módszereket találtam ki a válaszlehetőségekre, és amint azt mondtam, igyekeztem variálni, vagyis sosem volt kétszer ugyanaz (hacsak nem berozsdált néha az agyam:)). Persze be kell valljam, hogy úgy a hónap közepére már kezdett apadni a fantáziám, néha tényleg elég hosszan kellett üldögélnem és töprengenem, hogy "Oké, akkor ma mi legyen...?" Végül aztán már a vége felé jártam, és nem is tagadom, hogy ekkor már úgy gondoltam, hogy akkor erre a kérdésre most nem fogok választ kapni. Nagyon nem lombozódtam le, mert úgy voltam vele, hogy ha nagyon kellene tudnom Isten kifejezett válaszát erre, akkor úgyis válaszolt volna, szóval akárhogy döntök, nem lesz nagy baj, de ha meg baj lesz, akkor az ígéretének megfelelően még azt is a javamra fordítja, ahogy mindent (Róma 8:28). Aztán olyan 26-a felé ráeszméltem, hogy a február még rövidebb is a többi hónapnál, ami okozott némi megkönnyebbülést, mivel az utolsó pár napban már tényleg kínban voltam, hogy mi legyen az aznapi metódus, így viszont nem kellett sokáig törnöm a fejem:)!

Eljött tehát az utolsó nap, vagyis a 28-a. Felébredtem reggel és el is kezdtem azon gondolkodni, hogy így az utolsó alkalomra mit találjak ki. Mivel tág teret akartam hagyni a válaszadásnak, ezért valami olyasmit szerettem volna, ami akár egész éjfélig érvényes lehet, vagyis késő este is érkezhet a válasz, míg ha mondjuk természeti jelenségeket vagy az állatokat vonom be, akkor este öt-hat után nem lesz semmi, mert besötétedik, a redőnyt is leengedi az ember, szóval olyankor már nem látnám meg, ha mondjuk kutyák, macskák, madarak vagy akármely más állat viselkedésével kötöttem volna össze a válaszadás módját. Végül azt találtam ki, hogy a youtube-ot használom fel, mert azt simán tudom csekkolni egész éjfélig. Eztán elkezdtem gondolkodni, hogy mi az, amit a kezdőlap egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán szokott beajánlgatni, de köze van Istenhez? Istentiszteletekkel, tanításokkal, végidőkről szóló dolgokkal, a figyelők közösségének videóival nyilván tele szokott lenni, viszont mivel keresztény zenéket kb. egyáltalán nem szoktam neten keresztül hallgatni, hanem saját lejátszóról, így meg is lett a módszer. Azt mondtam tehát az Úrnak, hogy "Oké, Uram, kitaláltam:)! Ha az a válaszod, hogy 'Igen, mindenképp', akkor a nap folyamán legyen valamikor az ajánlások közt egyszerre pontosan hét olyan zene, ami Téged dicsőít, illetve ha a válasz 'Nem, nem lényeg, nem számít', akkor legyen három". Ezt elég jónak találtam, mert vissza se nagyon tudtam emlékezni, hogy mikor ajánlott be a youtube utoljára ilyesmit, minimum hónapok lehettek, de akár egy évnél is többnek gondolnám: bedobált a világon minden jót és persze hülyeséget, csak pont efféle zenéket nem. Aztán napközben mikor néha eszembe jutott, akkor ránéztem a youtube-ra és végigpörgettem, de egyszer sem láttam semmilyen keresztény zenét, és igazság szerint volt, hogy órákra el is feledkeztem a dologról, mert ugye mint mondtam, nem is igen számítottam már válaszra (még ha kizárni sem zártam ki, hogy lesz). Aztán estefelé ismét eszembe jutott a dolog, de továbbra sem volt semmi. Ja, és itt jegyezném meg, hogy természetesen minden alkalommal magamban mondtam el Istennek minden imát és minden részletet, mert nyilván a sátán is képes természetfeletti dolgokra, de a gondolatainkban nem tud olvasni, úgyhogy a konkrétabb kérdéseinket szerintem csakis magunkban érdemes feltenni Istennek, nehogy az ellenség bekavarjon valamilyen módon és biztosak lehessünk abban, hogy tényleg Isten válaszolt, mivel csak Ő ismeri a kérdést.

Valamikor este tizenegy felé volt, hogy "na, nézzünk rá ismét", és ekkor történt, hogy egyszerre elkezdtem látni dicsőítő dalokat. Hoppá, na mondom most kezd el érdekes lenni?! Nyilván nem akartam másodpercenként ráfrissíteni, ezáltal mondjuk véletlenszerűen kierőszakolni egy eredményt, ami alapján biztos sem lehettem volna a dolgomban, úgyhogy elkezdtem valami egész mást csinálni, és amikor épp eszembe jutott, akkor újra visszanéztem, hogy mi az ábra. Végül egyszer csak azzal szembesültem, hogy befigyelt kettő darab dicsőítő ének, és ahogy tovább lapoztam, elsőre úgy láttam, hogy nincs másik. De aztán megakadt a szemem egy videón, ami a címe alapján az evangéliumról szólt, illetve arról, hogy az illető hogyan tért meg, valahogy mégis gyanús volt, már nem emlékszem pontosan, de az előzetes képen talán volt egy hangjegy is valahol? Tényleg nem tudom, mindenesetre ráklikkeltem és az illető nem beszéddel mondta el a címben ígért téma részleteit, hanem kiszövegezte, a háttérben viszont dicsőítő zene ment... Na itt eléggé elhűltem, de mégsem volt az igazi... mondom ne már, most erre mit gondoljak? Ha akarom, akkor számít, ha akarom, akkor nem, mondtam is az Úrnak, hogy "tudom, hogy a Te útjaid kiszámíthatatlanok és lehet, hogy ezt is el kéne fogadnom válaszként, de nem elég egyértelmű, ne haragudj, de ennél több kell, ennél konkrétabb kell, ez a videó félig másról is szólt, nem tisztán zenei anyag, szóval kérlek erősítsd meg még egyszer, ha ez Tőled való!" - mindezt persze továbbra is magamban, nem hangosan kimondott szavakkal. Ilyenkorra már bőven közel voltunk az éjfélhez, utóbbi kérést olyan 23:20 környékén/után intézhettem a Mennyei Atyánkhoz (nyilván Jézus Krisztus szent nevében, mint mindig), és ugyan továbbra sem estem neki a témának, de azért már gyakrabban nézegettem vissza, viszont nem volt semmi, néha egyetlen egy Istennel kapcsolatos dal vagy zene sem. Végül aztán 23:54 vagy 55 volt, amikor újra ránéztem és megláttam egy keresztény zenét, egyből izgatott is lettem, görgettem tovább, láttam, hogy volt még egy (talán az O Come, O Come, Emmanuel egyik újabb verziója volt, esetleg egy Kari Jobe-ajánlás), úgyhogy pörgött fel bennem az adrenalin rendesen, aztán semmi... illetve gondoltam én, hogy semmi, de aztán látom, hogy van ott valami metal zene is, amin majdnem átsiklottam, a borítón összeomló épületek voltak, úgyhogy először nem is törődtem vele, metal-t azért be szokott ajánlani. Aztán megint előjött ez az érzés, hogy hé, nézzük már meg jobban... ez a Veni Domine nevű együttes bemutatkozó albuma volt Fall Babylon Fall címmel. Első pillanatban még szkeptikus voltam, mivel jól tudtam, hogy nem hívő bandák is felhasználnak bibliai témákat, ettől még nem fogják az Urat dicsőíteni, szóval erről jobban meg kellett győződnöm... úgyhogy megnyitottam ezt is és láttam, hogy a második szám címe "King of the Jews", vagyis a Zsidók királya, és meglett a válasz, kész is voltam teljesen. Egyébként pedig erről a videóról van szó:

Később, a biztonság kedvéért persze alaposabban is leellenőriztem a zenekart, de tényleg nem világi megközelítésűek, tehát nem pusztán történelmi jelenségként vagy afféle mítoszként hivatkoztak a Bibliában leírtakra. Úgyhogy huh, dicsőség Jézusnak, kaptam választ, juhéééé!!! :) Másnap pedig, mikor a rózsaszín köd egy kicsit elült és tudtam rendesen gondolkodni, akkor jöttem rá, ami elsőre le se esett, tehát hogy nem is akármilyen megerősítést kaptam... mert ugye egy olyan lemez ajánlása érkezett, aminek még a címe is az, hogy Fall Babylon Fall, tehát a válasz lényegében az volt, hogy "Nem kell ezt megtenned, nem lényeges, foglalkozz vele, ha akarsz, de már nem számít... jön Babilon bukása"! Most ezzel nem azt akarom mondani, hogy az elkövetkező három hónapban tutira meglesz az elragadtatás (persze bár meglenne:)!!!), a kérdés kifejezetten az én helyzetemre vonatkozott, egyenlőre csak annyit tudok, hogy márciustól májusig nem fogok Isten akaratával szembemenni, ha ezzel a dologgal nem állok neki foglalkozni. Ezzel együtt azért meg kell jegyezni, hogy mégiscsak ezt a lemezt dobta be az Úr... keresztény rock-ból és metal-ból is végeláthatatlanul sok van, szó szerint albumok vagy dalok tízezrei megjelenhettek volna, Ő mégis pont ezzel válaszolt, Fall, Babylon, Fall... összeomlik a sátán gonosz birodalma, elbukik a nagy babilon, és mi ujjongunk majd felette (Jelenések 18:19-20). És mikor történik ez a bukás? A nagy nyomorúság idején. És mi lesz a hétéves nyomorúság kezdete előtt? Az elragadtatás. JUHÉ!!!:D Éljen az ÚR, DICSŐSÉG KRISZTUSNAK, AKI NEM HAGY MINKET MAGUNKRA! JÉZUS, JÉZUS! Hát van szebb név annál, ami az Ő neve...? Nincs. Sose volt, sose lesz. MARANA THA!

(2022. 03. 12.)

21 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Friss imaválasz és útmutatás

Mint ahogy arról korábban már többször is írtam, időről-időre előfordul, hogy Isten tanácsát kérem valamiben, hogy hogyan tovább. Ha pedig épp nincs válasz, akkor azt úgy értelmezem, hogy ez rám lett

Hogyan meneküljünk meg a pokoltól?

Hogyan meneküljünk meg a pokoltól (Az egyetlen út a Mennybe) https://www.youtube.com/watch?v=PFMc11gIMeM A videó szövege magyarul: Ezt mondja Isten Igéje a Róma 3:23-ban: "Mert mindnyájan vétkeztek, é

Kérni Jézust, hogy a szívünkbe költözzön?

https://www.youtube.com/watch?v=aVXZjEpqCs0 A videó magyar szövege: Üdv, a nevem Robert Breaker, egy rövid videóval szeretném érinteni ezt a kérdést, amelyet mostanában többen is feltettek nekem. Ez e

Post: Blog2_Post
bottom of page