top of page

Mókás eset egy gúnyolódóval

Ez most egy kis személyes élmény lesz, olyan jót nevettem közben, hogy meg kell osztanom. Ez tényleg klasszikus iskolapéldája a bolondok bolondságának. Ugye a 2Péter 3. fejezetében az Ige előre beszél azokról, akik gúnyolódnak azokon, akik az idők jeleit figyelik, mondván "hülyeség, úgyse jön még el, lehet még több száz év, már kétezer éve ezt hallgatjuk", bla-bla-bla, a szokásos szöveg, bár most hallottam valami újat az egyiktől, és olyan gyönyörűen megmutatta a fickó ostobaságát, hogy az valami pazar, ezt egyszerűen nem hagyhatom feledésbe merülni:).


No tehát maga a sztori: a youtube-on épp visszanéztem egy olyan testvérem csatornájára, aki szintén az utolsó időkkel foglalkozik, és kicsit beleolvasgattam a kommentekbe a legutóbbi videójánál, és a legutolsó hozzászóláshoz írt válaszok közt találtam néhány gúnyolódót. Amúgy meg fura is ez, nem? Úgy értem az ilyen embereket miféle beteg indulat, vágyakozás hajtja, hogy olyan csatornákon, fórumokon kujtorogjanak, ahol tudják, hogy teljesen más nézetet vallanak, mint ők, és ők mégis odajárnak, osztják az észt, be-beszólogatnak, odaköpnek valami nagynak szánt beszólást? Ez a bizonyos testvérem is mindig csupa-csupa Igeverssel támogatja meg a mondandóját, hogy miért is úgy látja a dolgokat, ahogy, ezek a kommentelők meg látszik, hogy meg se hallgatják soha, amit mond, még talán a videóba se néznek bele, mert általában direktben érinti is az ilyen benyögéseket, illetve hogy a néha-néha beidézett verseket miért alkalmazzák rosszul... szóval már a viselkedésük is elég kényszeres, beteges. Aztán lehet én vagyok a korlátolt, de nekem valahogy eszembe nem jutna, hogy olyan helyekre járjak okoskodni, ahol pl. azt tanítják, hogy az elragadtatás még nem most lesz, előbb a hívőknek szenvedni kell (mondják ezt azoknak, akiket pl. a közel-keleten manapság is erőszakolnak és/vagy ölnek meg a Jézusba vetett hitük miatt), ahogy olyan tanítóknak se megyek a közelébe se, akik mindenféle eretnekséget tanítanak, mint pl. hogy az üdvösség elveszíthető, nem elég pusztán hinni Jézus áldozatában, hanem a mi cselekedeteinken is múlik, hogy a mennybe jutunk-e... most minek menjek oda kardoskodni és vitatkozni? Az ilyesminek se vége, se hossza, nekem meg drágább az időm annál, hogy hülyékkel vitatkozzak. Ott a Biblia, olvassák, ha meg valamiért gyorsabban lapoznak azoknál a részeknél, amelyek cáfolják az eretnekségeiket, az már legyen az ő bajuk. Kicsit elkalandoztam, tehát beírja a nagyokos először azt, hogy "az elragadtatás még legalább három évig nem történik meg", na ebből már lehetett látni, hogy ez "mid-tribber", "pre-wrather", ezek a kifejezések kb. annyit tesznek, hogy az ilyen mókusok szerint a hétéves nyomorúság közepén lesz az elragadtatás. Most nem terveztem hozzászólni, mert van, hogy hidegen hagy, meg azért már unalmas századszor is elismételni nekik, hogy nem hasogatják helyesen az Igazság Igéjét, hogy nem veszik figyelembe, hogy az adott Igerész kinek és mikor mondatott, hogy melyik időszakra vonatkozik, szóval ilyen és ehhez hasonló, egyébként totál evidens dolgokat, szövegkörnyezetről már nem is beszélve, szóval most sem terveztem mondani semmit, mondván oly mindegy, előttem már úgyis biztos százszor is próbálták elmagyarázni mások, hogy miért nem igaz, amit mond, de annyi alázat láthatóan sosem volt bennük, hogy már csak dacból is utánanézzenek, hogy "oké, na vizsgáljuk meg kicsit, hogy miért is mondják ezt", vagy legalább amiatt, hogy felkészültebben próbálják cáfolni, dehogy... viszont a jelek szerint szegény pára agyában csak szakaszosan kapcsol a gyújtás, mert egyetlen jól megfogalmazott hozzászólás helyett ugyanabba a párbeszédfolyamba később csak úgy bele-beleszórt még pár szöveget, előbb azt, hogy "az elragadtatás akkor lesz, amikor a pusztító utálatosság megjelenik", majd utána azzal érvelt, hogy "ha azt mondjátok, hogy az elragadtatás a nagy nyomorúság előtt lesz, azzal gyakorlatilag azt is mondjátok, hogy Jézus kétszer jön vissza", és itt már tényleg nyerítenem kellett a röhögéstől, be is írtam neki valami ilyesmit, hogy "Nem azért, de te is pontosan ezt mondod, te géniusz... mivel az előbb azt mondtad, hogy az elragadtatás akkor lesz, amikor a pusztító utálatosság megjelenik, ami három és fél évvel a második eljövetel előtt lesz, amikor minden szem meglátja, azaz a nagy nyomorság közepén... :)"


Szó se róla, gyönyörűen lábon lőtte magát az illető, de tényleg ledobja az agyam az ékszíjat, hogy mennyire nem bírnak az emberek gondolkodni. Én értem, hogy ez nem egy könnyű téma, és nekem is kellett egy jó másfél hónap, mikor tényleg nekiveselkedtem és azt mondtam, hogy most akkor kiderítem az igazságot, átnyálazom az összes vonatkozó Igerészt, összevetek minden verset és feloldom a látszólagos ellentmondásokat... és nem volt sétagalopp, néha már tényleg arra gondoltam, hogy totál megfejthetetlen, egyszer ezt írja, aztán meg a teljes ellentettjét, de aztán végül mégis szépen a helyére került minden. De ezek?! Ezeknek szemlátomást eszükbe nem jutott ilyesmi, csak hajtogatják a magukét, ráadásul amint az már említésre került, már-már betegesen olyan helyeket megcélozva, ahol vitát tudnak szítani a más nézetet vallókkal. Nem is azért válaszoltam neki, hogy belemenjek ebbe, inkább a többi hívő miatt. Ott van a sok testvérem, aki vágyakozva kémleli a jeleket és csillogó szemmel várják a mi szeretett Urunkat, erre jönnek ezek a buta senkiháziak, és beszúrogatják, odaköpik a hülyeségeiket, ami olyan lehet egy járatlanabb hívőnek, mint egy tőrdöfés... úgyhogy nem baj, ha azért néha ott van az ilyenekre egyből a válasz is... pláne, amikor ilyen brutálisan sötét módon ellent mond saját magának az adott csúfolódó, te jó ég...! De ez tényleg olyan gyönyörű volt, ahogy az idiótája egyből beégette magát, és észre sem vette... van is az ilyenekre két jó vers a Példabeszédekből:


"Minden eszes cselekszik bölcsességgel; a bolond pedig kijelenti az ő bolondságát." (13:16)


"Nem gyönyörködik a bolond az értelemben, hanem abban, hogy az ő elméje nyilvánvalóvá legyen." (18:2)


És milyen igaz! A hülye emberek azok tényleg nem csak úgy ülnek a sarokban csöndben. Nem tartják meg maguknak a nézeteiket. Megvárni sem nagyon várják meg, hogy valaki megkérdezze a véleményüket. Nem, nekik a világba kell kiáltaniuk a hülyeségüket, kényszeres vágy hajtja őket erre. Mint itt is, nem hogy ülne nyugodtan és ellenne a dolgaival, vagy ott lenne a (nagy valószínűséggel eretnek) gyülekezetében és ott kiabálná a magáét, vagy olyan helyekre járna a neten, ahol a hozzá hasonlóakkal veregetnék egymást vállát, hogy "hú, de megáldott az Úr, olyan jó voltam, olyan sokat tettem Istenért, úgy megmutattam a sok bűnösnek, hogy kell ezt csinálni, és ti is milyen frankó gyerekek vagytok, hogy megigazulunk a saját cselekedeteinkből, majd jól becsapódnak, akik azt hiszik, hogy a hit elég, hogy megmentse őket", aztán idézgetik mondjuk Jakab levelének híres-hírhedt részeit, mintha értenék őket... nem, őket hajtja, hogy menjenek és köpködjenek, odamondogassanak. Tényleg kiválóan teljesül rájuk Péter próféciája, "Hol van az ő eljövetelének ígérete?", és itt most fel lehetne idézni az összes szöveget ismét a bejegyzés elejéről. Hol van az ígéret? Úgyse jön el? Ja, hogy te nem várod? Ja, hogy te leszel az, akit meglep, akinek olyan lesz, mint a tolvaj az éjszakában? A te dolgod, haver, a te dolgod. Csak akkor meg maradj szépen csöndben és ne akard megháborítani a nálad tisztább szívűek örömét, a boldog reménységet, ahogy a Titus 2:13 mondja, vagy ha meg nem bírsz csöndben maradni, hát csak szólj... úgyis nevetségessé teszed majd magad, ahogy kinyilvánítod, mennyire nem vagy képben. Most jut eszembe, erre is van egy jó Igerész:


"A parancsolat célja pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből és képmutatás nélküli hitből származó szeretet. Ezektől némelyek eltévelyedtek, hiábavaló beszédre hajlottak; törvénytanítók akarnak lenni, bár nem értik sem amiket beszélnek, sem amikről vitatkoznak." (1Tim. 1:6-7)


És tényleg, ez csont nélkül betalált: törvénytanítók akarnak lenni. Holott János is írja az egyik levelében, hogy ne legyünk sokan tanítók, mert a tanítók súlyosabb ítélet alá esnek... biztos mindenkinek egyből be is ugrott az a rész (egyszer mondjuk egy régebbi ismerősömnek említettem, aki jehova tanúja volt, na neki teljesen ismeretlenül hatott, jellemző...:D).


Ez volt tehát a ma este vicces kis sztorija, egészen fantasztikus élmény volt látni ezt :)


(2020.09.20)

21 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Friss imaválasz és útmutatás

Mint ahogy arról korábban már többször is írtam, időről-időre előfordul, hogy Isten tanácsát kérem valamiben, hogy hogyan tovább. Ha pedig épp nincs válasz, akkor azt úgy értelmezem, hogy ez rám lett

Hogyan meneküljünk meg a pokoltól?

Hogyan meneküljünk meg a pokoltól (Az egyetlen út a Mennybe) https://www.youtube.com/watch?v=PFMc11gIMeM A videó szövege magyarul: Ezt mondja Isten Igéje a Róma 3:23-ban: "Mert mindnyájan vétkeztek, é

Kérni Jézust, hogy a szívünkbe költözzön?

https://www.youtube.com/watch?v=aVXZjEpqCs0 A videó magyar szövege: Üdv, a nevem Robert Breaker, egy rövid videóval szeretném érinteni ezt a kérdést, amelyet mostanában többen is feltettek nekem. Ez e

Post: Blog2_Post
bottom of page